Bài mớiBài mới  Display List of Forum MembersThành viên  LịchLịch  Tìm kiếm trong Diễn đànTìm kiếm  Hỏi/ĐápHỏi/Đáp
  Ghi danhGhi danh  Đăng nhậpĐăng nhập
Làm Quen Nhắn Tin
 Diễn Đàn Hội Thân Hữu Gò Công :Tổng Quát :Làm Quen Nhắn Tin
Message Icon Chủ đề: BỨC THƯ HẠNH PHÚC Gởi trả lời Gởi bài mới
Người gởi Nội dung
hoanglinhlan
Senior Member
Senior Member
Avatar

Tham gia ngày: 11/Sep/2008
Đến từ: Vietnam
Thành viên: OffLine
Số bài: 138
Quote hoanglinhlan Replybullet Chủ đề: BỨC THƯ HẠNH PHÚC
    Gởi ngày: 19/Sep/2009 lúc 4:24am

               BỨC THƯ HẠNH PHÚC

 

                 Bản chính bức thư hiện giờ đang lưu giữ ở Hà Lan . Nó đã đi vòng quanh thế giới  444 lần và đang tới tay bạn . Cùng với thư , bạn sẽ có một cơ may hy hữu , song phải với một điều kiện gửi thư đi tiếp đến những người trông đợi nó, đến những người mà bạn thành tâm cầu chúc hạnh phúc cho họ . Bạn phải gửi 20 lá thư trong vòng 100 g  đồng hồ. . Làm xong bạn sẽ gặp điều kỳ diệu bất ngờ , cho dù bạn không tin vào những điều kỳ diệu và những thế giới huyền diệu . Điều kỳ diệu sẽ đến , nhưng kỳ diệu đến mức nào – điều đó phụ thuộc vào chính bạn

                 Lai lịch bức thư bắt đầu từ năm 1854 :

-   Bức thư lần đầu tiên đến nước Nga vào đầu thế kỷ XX .Năm1907 một nông dân nghèo  , cô KARUMOVA đã nhận

được thư và gửi tiếp  đi theo nhiều địa chỉ . Bốn ngày sau cô đào được trong vườn rau nhà mình một hầm vàng.Về sau , cô lấy chồng trở thành phu nhân của Vương công GOLITXIP. Hiện giờ con gái bà là một triệu phú sinh sống tại Hoa Kỳ .

-   Năm 1921 , CONAL  DOLIE nhận được thư cho in và gửi đi nhiều bản , bốn ngày sau đài xổ số ông trúng 01 triệu đô la . Một

thuộc hạ ông xé thư  và 04 ngày sau anh ta bị tai nạn ô tô phải cưa cả 02 tay

-   Năm 1937 bức thư tới tay Nguyên soái TUKHATSEVSKI ông

ta đốt bức thư , 04 ngày sau ông ta bị các thuộc hạ bắt và bắn chết

-   Năm 1964 ông KHRUSOV cũng nhận thư tại biệt thự ngoạị ô nhưng ông đã quẳng thư đi, 04 ngày sau các đồng sự trong Đảng lật đổ ông

-   Năm 1983 nữ ca sĩ PUGATSOVA đã nhận thư và gửi đi 20 địa

chỉ , bốn ngày sau bất ngờ cô được hãng UNITED STATS mời sang Mỹ biểu diễn 04 tháng và đã thu được 02 triệu đô la

                 Những chuyện tương tự vô cùng nhiều . Bất luận thế nào bạn cũng đừng xé bỏ bức thư này , mà nên có thái độ nghiêm túc với họ. Đây chính là sợi dây nối liền quá khứ với tương lai của bạn

                Như vậy , 20 bức thư trong vòng 100g đồng hồ và kết quả sẽ đến sau 04 ngày kể từ khi gửi bức thư cuối cùng . Bạn hãy gửi thư theo đường bưu điện có bao thư dán kín , qua mạng vitinh , tay trao tay… Điều quan trọng là làm sao thư phải tới tay người nhận

 

                 

 

ĐÔI LỜI NÓI THÊM:

-   20 lá thư chuyển đi xin giữ nguyên vẹn nội dung trên

-   Bức thư này đến với bạn từ TPHCM được gửi đi đồng loạt

với 19 bức thư tới 19 địa chỉ khác nhau

-   Tất cả đều là bản dịch , bản sao của bức thư gửi ngày 26.02.1991 từ SEVASTOPOL đến TPHCM

                                                             

                   * CHÚC BẠN MAY MẮN

                                                                     :



Chỉnh sửa lại bởi hoanglinhlan - 19/Sep/2009 lúc 4:30am
"Gió thoang thoảng thấm tình sông núi - Chung một miền say đọng nghĩa đầy"
IP IP Logged
flyT
Newbie
Newbie


Tham gia ngày: 25/Sep/2009
Thành viên: OffLine
Số bài: 4
Quote flyT Replybullet Gởi ngày: 25/Sep/2009 lúc 3:14am

What Is a Decision?

     A decision is a choice made from among alternative courses of action that are available. The purpose of making a decision is to establish and achieve organizational goals and objectives. The reason for making a decision is that a problem exists, goals or objectives are wrong, or something is standing in the way of accomplishing them.(wow power leveling)
     Thus the decision-making process is fundamental to management. Almost everything a manager does involves decisions, indeed, some suggest that the management process is decision making. Although managers cannot predict the future, many of their decisions require that they consider possible future events. Often managers must make a best guess at that the future will be and try to leave as little as possible to chance, but since uncertainty is always there, risk accompanies decisions. Sometimes the consequences of a poor decision are slight; at other times they are serious.(Wow gold)
     Choice is the opportunity to select among alternatives. If there is no choice, there is no decision to be made. Decision making is the process of choosing, and many decisions have a broad range of choice. For example, a student may be able to choose among a number of different courses in order to implement the decision to obtain a college degree. Fox managers, every decision has constraints based on policies, procedures, laws, precedents, and the like. These constraints exist at all levels of the organization. World of warcraft gold
     Alternatives are the possible courses of action from which choices can be made. If there are no alternatives, there is no choice and, therefore, no decision. If no alternatives are seen, often it means that a thorough job of examining the problems has not been done. For example, managers sometimes treat problems in an either/or fashion; this is their way of simplifying complex problems. But the tendency to simplify blinds them to other alternatives.
     At the managerial level, decision making includes limiting alternatives as well as identifying them, and the range is from highly limited to practically unlimited.
     Decision makers must have some way of determining which of several alternatives is best - that is, which contributes the most to the achievement of organizational goals. An organizational goal is an end or a state of affairs the organization seeks to reach. Because individuals (and organizations) frequently have different ideas about how to attain the goals, the best choice may depend on who makes the decision. Frequently, departments or units within an organization make decisions that are good for them individually but that are less than optimal for the larger Sro Goldorganization. Called suboptimization, this is a trade-off that increases the advantages to one unit or function but decreases the advantages to another unit or function. For example, the marketing manager may argue effectively for an increased advertising budget. In the larger scheme of things, however, increased funding for research to improve the products might be more beneficial to the organization.
     These trade-offs occur because there are many objectives that organizations wish to attain simultaneously. Some of these objectives are more important than others, but the order and degree of importance often vary from person to person and from department to department. Different managers define the same problem in different terms. When presented with a common case, sales managers tend to see sales problems, production managers see production problems, and so on. Sro Gold
     The ordering and importance of multiple objectives is also based,,in part, on the values of the decision maker. Such values are personal; they are hard to understand, even by the individual, because they are so dynamic and complex. In many business situations different people's values about acceptable degrees of risk and profitability cause disagreement about the correctness of decisions.
     People often ***ume that a decision is an isolated phenomenon. But from a systems point of view, problems have multiple causes, and decisions have intended and unintended consequences. An organization is an ongoing entity, and a decision made today may have consequences far into the future. Thus the skilled manager looks toward the future consequences of current decisions. Aion kina

 

IP IP Logged
Gởi trả lời Gởi bài mới
Bản in ra Bản in ra

Chuyển nhanh đến
Bạn không được quyền gởi bài mới
Bạn không được quyền gởi bài trả lời
Bạn không được quyền xoá bài gởi
Bạn không được quyền sửa lại bài
Bạn không được quyền tạo điểm đề tài
Bạn không được quyền cho điểm đề tài

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.05a
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide

This page was generated in 0.111 seconds.